コールとレスポンス

plus I'll see you there utmost definitely

まじになるのこわい

「sincerity is scary」どうしても自分で訳…じゃなくて、ポエムをよみたかった 訳ではないです!!

 

めんどくさい未練の歌に聞こえてしまうのは甘ったれてるかな〜〜

 

 

And irony is ok, I suppose, culture is to blame

You try and mask your pain in the most postmodern way

You lack substance when you say something like "oh what a shame"

でもわかんないふりはあり 

的な空気だと思わない?

 傷ついてるのをネタにして「なんてダメなんだろ」とか言う

ほんとに思ってるか知らないけど

 

It's just a self-referential way that stops you having to be human

I'm assuming you'll balloon when you remove the dirty spoon

And start consuming like a human, that's what I am assuming

意識高くいられるように じぶんで予防線を引く

その蛇口をひねったらきみは膨れ上がっていって

そこらへんの人みたいにいろんなものを食い散らかすんだ

って、ぼくは勝手に思う

 

I'm sure that you're not just another girl

I'm sure that you're gonna say that I was sexist

I feel like you're running out of all the things I like you for

よくわかったよ きみは特別な女の子

ぼくを差別主義って言ったことも

どこが好きだったのかわからなくなっていく

 

Why can't we be friends, when we are lovers?

'Cause it always ends with us hating each other

Instead of calling me out you should be pulling me in

"I've just got one more thing to say"

線を引かなきゃいけないのは

いやになって終わってしまうのが怖いから

呼び出すんじゃなくて、ぼくをそこに入れて

『言ってなかったんだけどさ』って

 

And why would you believe you could control how you're perceived

When at you're best you're intermediately versed in your own feelings?

Keep on putting off conceiving, it's only you that you're deceiving

Oh, don't have a child, don't cramp your style, I'll leave it

人にどう思われるかは

じぶんで決められるって思ってた?

どうがんばったって中途半端にしか

じぶんのことわかってないのにね

なるべく考えないようにして

じぶんをだまし続ける

子どもはつくらないで、型にはまらないで ぼくの知ったことじゃないけど

 

Why can't we be friends, when we are lovers?

'Cause it always ends with us hating each other

Instead of calling me out you should be pulling me in

"I've just got one more thing to say"

線を引かなきゃいけないのは

いやになって終わってしまうのが怖いから

追い出すんじゃなくて、ぼくを連れもどしてよ

言ってなかったことがあるって

 

I'm just pissed off because you pied me off

After your show when you let go

Of my hand in front of some sket

Who wanted to bitch on you

ぼくはきみのこと怒ってるよ 

じぶんの気が済んだからって手を離したろ

それも、ぼくに構いたくて仕方ない女の子たちの目の前で 

聞いてるの